Jak możemy Ci pomóc?
Często zadawane pytania Klientów – znajdź odpowiedź na swoje pytanie:
OGÓLNE
Właścicielem strony www.firmnova.pl jest Acton Sp. z o. o., ul. Popularna 14, 02-473 Warszawa, NIP: 5223176365.
KREDYTY FIRMOWE
O kredyt firmowy mogą ubiegać się małe i średnie firmy (prowadzące działalność gospodarczą od min. 36 mies. - wyjątek stanowią lekarze - branża z PKD: 86.21.Z oraz 86.22.Z gdzie minimalny okres prowadzenia działalności to 12 mies. ) działające jako JDG, S.C., SJ, Spółka partnerska, SK oraz Sp. o.o. o ile udziałowcami/wspólnikami są wyłącznie osoby fizyczne; firmy prowadzące księgowość wyłącznie w postaci ryczałtu, KPiR lub w formie pełnej księgowości. Warunkiem ubiegania się o kredyt jest: brak zaległości w opłatach do ZUS i US, brak zaciągniętych tzw. "chwilówek", brak zaległości w spłatach kredytów/pożyczek w innych instytucjach.
Oto branże, którym nie jesteśmy w stanie zapewnić finansowania: partie i związki polityczne, podmioty działające w branżach zbrojeniowych, broni palnej i wojskowej, w szczególności jeżeli działalność obejmuje produkcję, sprzedaż import, eksport, dystrybucję, finansowanie lub pośrednictwo w wyżej wymienionych branżach, podmioty prowadzące działalność hazardową, związaną z pornografią, kryptowalutami czy wymianą walut, podmioty zajmujące się działalnością finansową, FinTechy i brokerzy, podmioty działające w branży zajmującej się hodowlą zwierząt futerkowych, wydobywaniem metali w tym metali szlachetnych, handlem diamentami i innymi kamieniami szlachetnymi, organizacje non-profit, organizacje i związki religijne, rolnicy.
Aby uzyskać kredyt wystarczy wypełnić wstępny formularz. Po wstępnej weryfikacji Doradca skontaktuje się z Tobą w sprawie dosłania niezbędnych dokumentów finansowych. Następnie na portal.firm jest tworzony wniosek kredytowy (otrzymasz link od Doradcy aby tam się zarejestrować). Wiadomość w sprawie pozytywnej lub braku pozytywnej decyzji kredytowej będzie dostępna dla Ciebie w portal.firm w zakładce Powiadomienia oraz skontaktuje się z Tobą nasz doradca.
Wiadomość w sprawie pozytywnej lub braku pozytywnej decyzji kredytowej będzie dostępna dla Ciebie w portal.firm w zakładce Powiadomienia oraz skontaktuje się z Tobą nasz doradca.
Tak oczywiście. W celu uzyskania dodatkowych wyjaśnień w sprawie wydanej decyzji kredytowej, skontaktuj się ze Swoim doradcą. Na stronie głównej portal.fim w sekcji Twój Doradca znajdują się dane kontaktowe.
W trakcie trwania kredytu jesteśmy do Twojej dyspozycji: mailowo [email protected] lup z Doradcą poprzez portal.firm.
Tak oczywiście. W ramach kredytu konsolidacyjnego proponujemy Ci możliwość pozostawienia raty na niezmienionym poziomie (jak w innym banku) i wypłaty gotówki na dowolny cel związany bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą. Możemy też przy przeniesieniu kredytu do nas obniżyć Ci ratę wydłużając okres kredytowania. Napisz do nas maila w tej sprawie na adres [email protected] - przedstawimy wtedy bardziej szczegółowe informacje, dostosowane do Twoich preferencji.
Środki pochodzące z kredytu można przeznaczyć na dowolny cel związany z prowadzeniem twojej firmy np. bieżące wydatki, nowe inwestycje i pomysły oraz na spłatę zobowiązań firmowych w innym banku.
W przypadku kredytu udzielonego na dowolny cel związany z prowadzeniem działalności nie trzeba się w żaden sposób rozliczać z wydanych środków. W przypadku gdy kredyt lub jego część była przeznaczona na spłatę zobowiązań w innym banku, należy przedstawić stosowne dokumenty zgodne z procesem udzielenia kredytu.
Tak jak najbardziej. Dyspozycję częściowej lub całkowitej spłaty kredytu należy złożyć z poziomu aplikacji mobilnej (dla kredytu .firm) lub złożyć dyspozycję do doradcy.
Środki z kredytu przekazywane są na konto, niezwłocznie po spełnieniu warunków uruchomienia kredytu określonych w umowie kredytowej.
Od momentu złożenia wniosku kredytowego wraz z kompletem wymaganych dokumentów czas na jego rozpatrzenie wynosi zwykle 4 dni robocze.
Oprocentowanie kredytu jest zmienne i składa się ze zmiennej Stawki WIBOR 3M oraz stałej marży banku podanej w umowie kredytowej.
KONTA FIRMOWE
Przy wyborze konta firmowego warto wziąć pod uwagę indywidualne potrzeby np:
- brak limitu czasowego na promocyjne % na koncie lub wpłaty nowych środków,
- konta walutowe w rachunku,
- czy też darmowe przelewy natychmiastowe
Standardowo jednak bierze się pod uwagę:
- opłaty miesięczne za prowadzenia konta,
- koszt przelewów krajowych, zagranicznych, natychmiastowych,
- opłaty za kartę płatniczą,
- czy są limity wpłat i wypłat z konta bankowego,
- czy w miesiącu musimy wykonać konkretną ilość operacji, aby nie ponieść dodatkowych kosztów i czy te operacje muszą być wykonane za pomocą przelewów czy karty płatniczej,
- czy na konto musi wpłynąć określona suma pieniędzy w miesiącu, aby konto było darmowe.
Warto także sprawdzić dodatkowe produkty finansowe, które oferowane są przez banki w momencie otwarcia konta bankowego. Chodzi między innymi o preferencyjne kredyty oferowane przedsiębiorcom lub usługi dodatkowe.
Konto firmowe to rachunek bieżący przeznaczony dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz dla spółek prawa handlowego (np. spółek z ograniczoną odpowiedzialnością). Konto firmowe jest wykorzystywane do bieżącej obsługi finansowej związanej z prowadzoną działalnością np. do opłacania składek ZUS, należności podatkowych czy dokonywania rozliczeń z kontrahentami.
Konto oszczędnościowe jest oprocentowane a Ty masz nieograniczony dostęp do swoich środków (w każdym momencie możesz je wypłacić - inaczej niż na lokacie bankowej). Dodatkowo brak jest tzw. kary odsetkowej – w odróżnieniu od lokat, wszystko co wypracowały Twoje środki, zostanie Ci to oddane.
Tak, większość banków ma taki wymóg. To może ograniczyć Twoje zyski, w przypadku gdy konto podstawowe jest płatne - zwróć na to uwagę podczas wybierania konta firmowego.
LEASING
Leasing może obejmować: samochody osobowe, samochody ciężarowe, maszyny i urządzenia, maszyny budowlane, urządzenia medyczne, sprzęt komputerowy, fotowoltaikę i inne środki trwałe w firmie. Oferta leasingowa jest obecnie bardzo otwarta na wszelkie inne środki trwałe związane z działanością przedsiębiorstwa.
Długość umowy zależy od rodzaju oferty: w przypadku leasingu operacyjnego umowę możesz zawrzeć na okres od 24 do 72 miesięcy; w przypadku leasingu finansowego umowę możesz zawrzeć na okres od 6 do 72 miesięcy. Umowę możesz przedłużyć, jeżeli po jej zakończeniu uznasz, że kwota wykupu jest zbyt wysoka.
Przy leasingu finansowym po zakończeniu umowy leasingobiorca staje się automatycznie właścicielem przedmiotu leasingu. W przypadku leasingu operacyjnego przedsiębiorca ma możliwość wykupu przedmiotu po upływie umowy, po wpłaceniu wcześniej ustalonej kwoty zgodnie z umową.
Opłata wstępna może wynosić od 0% do 45%.
Minimalny okres prowadzenia działalności do uzyskania leasingu wynosi 1 miesiąc.
Tak. Podstawowym kryterium otrzymania finansowania jest posiadanie uprawnień do zawodu.
Dokument potwierdzający wartość leasingowanego środka trwałego. Dokumenty finansowe za okres zamknięty i bieżący (np. zestawienie KPIR lub PIT).
Tak. Jest możliwe finansowanie kupowanych zarówno w kraju, jak i za granicą (waluta dowolna).
Tak ale okres finansowania może być krótszy i jest uzależniony od wieku środka trwałego.
Aby uzyskać leasing należy wypełnić w pierwszej kolejności formularz leasingowy a my przedstawimy Ci ofertę.
OBNIŻANIE KOSZTÓW
Na rynku jest coraz więcej skutecznych i ekologicznych sposobów na tańszą energię w firmie. My pomożemy Ci obniżyć koszty energii poprzez: montaż paneli fotowoltaicznych, magazyny energii, pompy ciepła, zmianę oświetlenia na ledowe, układy kogeneracyjne (turbiny parowe, gazowe), energię z biomasy, farmy fotowoltaiczne (off-site) i wiatrowe, stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Co ważne nie musisz tych inwestycji robić ze środków własnych. Możesz sfinansować to przez leasing lub wybierając miesięczny, stały abonament. Do każdej firmy dopasowujemy indywidualnie najlepsze rozwiązania.
Nie musisz mieć wkładu własnego. Wspieramy Cię w optymalizacji rachunków za prąd bez nakładów inwestycyjnych. Oferujemy stały miesięczny abonament lub leasing.
Tak, w trakcie trwania umowy masz ubezpieczenie i gwarancję na wszystkie urządzenia w ramach transformacji energetycznej. Płacąc stały, miesięczny abonament masz serwis w cenie. Po zakończeniu trwania umowy masz także gwarancję producentów na użyty sprzęt w instalacji.
Usługi związane z obniżaniem kosztów energii dostarczamy w ramach strategicznej współpracy z firmą Luneos sp. z o.o. - renomowanym dostawcą rozwiązań energetycznych dla przedsiębiorstw.
- prawo unijne nakłada na firmy obowiązek raportowania CO2
- firmy nieraportujace CO2 tracą dostęp do globalnych łańcuchów dostaw
- banki i instytucje finansowe premiują proekologiczne firmy oferując im tańszy kapitał i atrakcyjniejsze % poprzez tzw. Zielone Kredyty, Zielone Lokaty
- konkurencja - raportowanie CO2 staje się już teraz koniecznością, Klienci coraz częściej wybierają produkty i usługi od proekologicznych firm
Aby sprawdzić czy twoja firma ma obowiązek raportowania CO2 wystarczy zarejestrować się na portal.firm. Odpowiedzieć na kilka prostych pytań i dowiesz się czy jesteś zobligowany prawnie do takich działań oraz jak zredukować ślad węglowy.
Mierząc, raportując i redukując CO2 w firmie otrzymujesz:
- dostęp do tańszego finansowania i atrakcyjniejszego % - banki i instytucje finansowe premiują proekologiczne firmy oferując im atrakcyjniejsze warunki na tzw. Zielone Kredyty, Zielone Lokaty
- możesz zarabiać więcej będąc w łańcuchu dostaw z dużymi firmami lub eksportując
- rośnie wartość Twojej firmy w ocenie inwestorów, partnerów biznesowych a przede wszystkim Klientów, którzy coraz częściej wybierają produkty i usługi od proekologicznych firm
Wystarczy zaresjestrować się na portal.firm możesz sprawdzić ile CO2 emituje Twoja firma. Odpowiesz na kilka prostych pytań i odbierzesz za darmo wstępny raport emisji CO2 Twojej firmy. Dowiesz się także jak zredukować ślad węglowy.
Naszym Partnerem jest firma Envirly, dostawca innowacyjnej platformy do mierzenia śladu węglowego dla przedsiębiorstw.
Pomagamy firmom w zdobyciu środków z UE poprzez raporty "Programy pomocowe UE". Nasi eksperci opracowują spersonalizowany raport, który oszczędza Twój czas na poszukiwaniu programów z UE na rynku. W jednym dokumencie znajdziesz wszystkie aktualne programy unijne wraz z warunkami, jakie musisz spełnić aby je otrzymać. Raport jest spersonalizowany dla Ciebie i Twojej branży. Dodatkowo wybierając raport otrzymujesz preferencyjne warunki kredytu. Pomagamy także w aplikowaniu o środki z UE. Możesz wybrać raport Podstawowy lub Premium (w zależności od Twoich potrzeb).
W pakiecie Podstawowym otrzymasz:
- wykaz programów gdzie zostałaś/eś zakwalifikowana/y,
- listę wymogów przyznania dofinansowania,
- dokładną ścieżkę składania wniosków,
- zasady i obowiązki związane z prawidłowym rozliczeniem dotacji
W pakiecie Premium zyskujesz:
- indywidualny raport i warunki otrzymania środków z UE,
- przedstawienie programów finansowania UE (zasady, terminy, sposób aplikacji, maksymalna wartość),
- informacje dotyczące specyficznych programów i trybów ubiegania się (np. projekty proinnowacyjne),
- comiesięczny monitoring zmian w funduszach (przez 1 rok),
- możliwość skorzystania z indywidualnej konsultacji online,
- kontakt do partnerów obsługujących dalej wnioski UE